Tuesday, February 17, 2009

17 February, 2009

salam...aritok 17 February, 2009....aku sik sure aritok mungkin bebday anak buah kesayangan aku Alia...rasa2nya mcm aritok..sowie sayang...ibuk sik pat mOk merik nya adiah..tunggu ibuk balit ibuk merik nya k...ololololo...syg nya...
ibuk windu ngan sidak tiga...ngan anak2 buah lain dak syafiz, fikah, ateng, azil, syamil, erfan, afzal and all of them..windu mok main2 ngan dak nya...at the same time windu ngan family.rasa2 dah duak bulan aku sik balit miri..last aku balit raya aji..hurmm..apa boleh buat rezeki aku di labuan..biar lah jauh...sekurang2nya mengajar aku hidup berdikari dan belajar susah nya nak carik sesuap nasik..mak...windu mok mamam masakan kitak mak..ikan segimpat masak kunyit nyam nyam nyam and urut2 pewut mak harhahrhar...ngan kak mas aku....windu mok gusti...ngan kak nana yg tembam...windu mok rawon g ngabis duit..ngan sham..windu mok main keta...macam2 lah...hurm..ekceli aku tengah kerja tok..tengah buat OT tapi aku relax jap..bok kak semayang maghrib..saja mok naip bolg baru ku tok...aku sik tauk mok luah sinei...sesekali best bila luah kan perasaan tok...hurmm...aritok kerja ok..cuma yg cali aku ngan kak lin ngan hadi berkerja keras install UBS software ke laptop aku makei network npun..punyalah mcm2 cara mok carik sinei mok d setting...at last dapat juak heheheh syukur alhaldulillah...


then suddently kak lin tanyak aku, mena kah aku mauk resign..ek eww...aku sik tauk mok jawab apa..aku tauk kak lin mengharap aku stay sitok...terlalu awal kalau akau mauk resign..bila aku fikir2 balit...dgn semangat yg kak huda (audit manager) mek org berik pagi tek masa meeting, semangat aku bertambah balit..hurmm...mugnkin aku akan terus berjuang utk Jamal, Amin & Partners demi sebuah kejayaan untuk aku dan company..and at the same time..aku contract 3 thn and aku dah nekad dari mula aku jejak kaki ke Labuan dan Jamal, Amin aku akan kekal 3 tahun selagik aku boleh ebrtahan untuk aku dapatkan C.A (chartered accountant) untuk menjamin masa depan aku lagik..huh...mcm2 aku fikir sebenarnya..entah lah..aku perlu buat satu keputusan..aku mesti buat solat istikharah mintak petunjuk dariNya..inysaAllah..aku akan terus di sitok selagik aku boleh bertahan..terlalu banyak pengalaman yg aku dapat di sitok yg sik mungkin aku dapat d tempat lain..rasa2nya mun aku balit miri pun belum tentu aku akan dapat kerja di audit firm melayu..aku bersyukur gilak..mudah2an aku akan dapat jawapan nya segera mungkin..


kinek tok juak aku rindu ngan sumone..sumone yg aku sayang gilak2...offcuz hubby...kengkadang aku rasa sik tertahan rindu ku dgn nya tp pa boleh buat hidup berjauh..dan mungkin ya lebih bait daripada berdekat..sekurang2nya aku tauk erti rindu, pengorbanan, sayang dan cinta...hehehe...dalam perhubungan tok..aku cuma berharap dan berdoa pada Allah supaya dipanjangkan jodoh dan berakhir dgn ijab & kabul serta bahagia dunia akhirat..aku terlalu syg kan nya..aku akan buat apa jak untuk nya...mudah2an mek duak sama2 jadi insan yg berjaya dan saling menjaga kehormatan dan jaga peribadi sebagai seorang islam....


biey, niarpun ktk jauh, kitak sentiasa di hati kmk selamanya..aku sik mauk kehilangan kitak dan sampei bebila pun kamek akan tunggunya..inyaAllah...i love u biey..

..my hubby and me...

1 comment: